« IL MANGIARE | Main | Porsche Panamera »

December 16, 2008

割烹 たか野

昔、仙台坂下に「たちばな」という小料理があった。
自宅から一番近いお店であり、毎日のように通っていた。
少し鄙びた風情なのに、料理も美味しく、お酒も揃う。
職人肌の静かなご主人とその家族による温かい接客も魅力だった。
客層もとても良かったように思う。(ま、自分も含めて・笑)
数年前、多くの人に惜しまれつつ、閉店。
返す返すも残念だった。

昨日は六本木で忘年会。
幹事のオヂサマから、「たちばな」みたいな店だと聞いていた。
そして、本当にそうだった。
六本木にこんなお店があったのですね。
鄙びた風情と体にやさしい京料理の数々。
麒麟山が沁みました。
心休まる美味い時間でございました。

お仕事をご一緒させていただいた皆さま、ありがとうございました。
年末までもう一仕事、そして来年も宜しくお願いします。

 蓮根と牛蒡のキンピラ
 旬菜のお浸し
 赤こんにゃく
 自家製さつまあげ
 和風コロッケ
 お刺身
 うの花
 鯵の南蛮漬け
 がんもどき
 たぶん他にもたくさん。〆は鯛茶漬けやじゃこ飯で。

●割烹 たか野
港区六本木4-4-3/03-3401-3537/休不詳

|

« IL MANGIARE | Main | Porsche Panamera »

Comments

This article is genuinely a fastidious one it assists new the web users, who are wishing for blogging.

Posted by: briefcases for men | January 31, 2015 at 12:54 AM

Wow, superb blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your website is magnificent, let alone the content!

Posted by: match.com | April 07, 2015 at 07:03 PM

I am really loving the theme/design of your blog. Do you ever run into any web browser compatibility problems? A small number of my blog audience have complained about my blog not working correctly in Explorer but looks great in Firefox. Do you have any solutions to help fix this issue?

Posted by: http://www.sucg.fr/ | February 20, 2016 at 02:17 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/71476/43446829

Listed below are links to weblogs that reference 割烹 たか野:

« IL MANGIARE | Main | Porsche Panamera »